معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر با بیان اینکه بدون تخصیص اعتبارات ملی، امکان اجرای پروژه جاده کاشمر به شادمهر فراهم نیست، از عدم تخصیص اعتبار به این پروژه در بودجه سال آتی خبر داد.

مهدی برامکی در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: شاخص‌ترین پروژه عمرانی در دستور کار شهرستان کاشمر، پروژه تعریض جاده کاشمر به شادمهر است که دارای دو قسمت است؛ یک ۹ کیلومتر و یک شش کیلومتر که فاز اول آن طی تفاهم‌نامه‌ای که با استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری کاشمر منعقد شده توسط شهرداری کاشمر در حال انجام است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هم اکنون پرداخت قسمتی از دیون دولتی آن مانده است و در واقع شهرداری در حال حاضر طلبکار است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر ادامه داد: مرحله دوم آن توسط خود اداره کل راه و شهرسازی و به عنوان قسمتی از پروژه انابد تا شادمهر در حال انجام می‌باشد و مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ یا همان ۲۱۵ سابق در سال ۹۶ کسب و ابلاغ شده اما با توجه به کاهش ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی، مبلغی برای این پروژه از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته نشده است که البته اعتبارات ملی نیز از طریق نماینده مجلس و مسئولان استانی باید پیگیری شود چرا که تا این لحظه برای سال آینده این پروژه اعتبارات ملی ندارد و در عمل هم اجرای این پروژه بدون اعتبارات ملی امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: بعد از تصادف اخیر در این محور که منجر به کشته شدن پنج نفر شد و انعکاس خبری مطالبات مردم کاشمر در مورد این جاده و نیز با توجه به مشکلات تخصیص اعتبارات و سایر مسائل مربوط به این جاده، استاندار خراسان رضوی جلسه‌ای اضطراری را در استانداری برگزار کردند و مدیران کلی که مرتبط با حوادث ترافیکی هستند را در این جلسه دعوت کردند و مصوبات آن در ۹ بند به ما ابلاغ شد.

برامکی افزود: برخی از این مصوبات عبارت است از کاهش سرعت مجاز در این جاده از ۹۵ به ۸۵ کیلومتر در روز، فعال کردن و به روزرسانی دوربین‌های پایش سرعت در این مسیر برای محاسبه میانگین سرعت، اصلاح هندسی و خط‌کشی در چند نقطه که توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید صورت گیرد که در این جاده، حدود ۲۸ و نیم کیلومتر آن در حوزه کاشمر و حدود ۲۷ کیلومتر دیگر در حوزه فرمانداری مه‌ولات است و این موارد به آن‌ها هم ابلاغ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری کاشمر خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر جلسه مذکور افزایش گشت نظارتی پلیس راه بود که به دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ شد و دستگاه‌های مربوطه هم قول دادند که خودرو در اختیار پلیس راه قرار بدهند تا آن‌ها بتوانند گشت‌های نامحسوس خود را افزایش داده و کنترل خود را مضاعف کنند که افزایش این کنترل‌ها در کاهش تخلفات مؤثر بوده چون در تصادفات این جاده، سرعت و سبقت غیرمجاز عامل مهمی بوده است و البته کم عرض بودن جاده نیز عامل وقوع سوانح رخ به رخ بوده است.

وی اظهار داشت: بیشتر تلفاتی که در جاده کاشمر به شادمهر رخ داده در حوزه سیاسی مه‌ولات بوده است که دارای چند قوس قائم است و دید بسیار ضعیفی دارد و لذا باید اصلاح هندسی به طور حتم انجام شود ولی اصلاح هندسی در این نقاط، هزینه بسیار سنگینی دارد و در عمل با این وضعیت اعتبارات، امکان‌پذیر نیست.

برامکی تصریح کرد: در قسمت‌هایی از پروژه که در حال انجام است ابنیه‌ها ایجاد شده، مشکلاتی که در بحث شبکه گاز و برق و تداخل شبکه‌ها و نیز مشکل قنوات وجود داشته است با تفاهم و با حداقل اعتبار مرتفع شده ولی در قسمت‌هایی برای لوله‌های آب شرب و تملک اراضی موانعی وجود دارد که باید برطرف شود و در مجموع در بحث این جاده فقط مشکل کمبود اعتبار داریم چرا که پیمانکار توانایی لازم را برای اجرای پروژه دارد و هم اکنون نیز مطالبه زیادی از دولت دارد که باید این دیون پرداخت شود.

انتهای پیام/

  • پرینت از این پست پرینت از این پست
  • برچسب ها:

    به اشتراک بگذارید :

    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد